Forretningsbetingelser

Version 28.12.2024

Firmaoplysninger

WEBessens
Stensbjergvej 19
4200 Slagelse

CVR. 34 94 23 66

Tlf: 93 89 14 92

Email: gitte@webessens.dk

WEBessens tilbyder support og udarbejdelse af hjemmesider og webshops i til erhvervskunder i Danmark. Vores service dækker over 4 typer ydelser:

  1. Supportklippekort til hjemmesider i WordPress
  2. Serviceaftaler til hjemmesider i WordPress
  3. Udarbejdelse af hjemmesider og webshops i WordPress
  4. Support på timebasis til hjemmesider i WordPress

1.  Supportklippekort

1.1 Betaling

Et supportklippekort betales forud og har en gyldighed på 2 år fra købsdato. WEBessens modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron. Betaling vil først blive trukket på jeres konto, når jeres ordre er behandlet.

WEBessens bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle jeres kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse jeres informationer.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner. Priser på varer oplyses ekskl. Moms. Moms fremgår af subtotal i kurven og ved kassen.

I kan også betale ved bankoverførsel. Vælger I bankoverførsel som betalingsmetode, sender vi vores kontooplysninger til jer. Når vi kan se på vores konto, at betalingen er gennemført, håndterer jeres ordre og indsætter jeres klip på jeres kundekonto.

1.2 Fortrydelsesret, annullering af ordre og udløb

Der er 14 dage fortrydelsesret på ubrugte klippekort købt online. Ønsker I at fortryde et køb af klippekort skal I klart gøre opmærksom på det indenfor 14 dage ved at sende en mail til gitte@webessens.dk.

Hvis WEBessens vurderer, at vi ikke kan hjælpe kunden med det formål klippekortet er blevet købt, forbeholder vi os ret til at annullere og refundere købet. WEBessens forbeholder sig ret til at annullere ordrer, der ikke er betalt indenfor 14 dage.

Klippekort gælder 2 år fra købsdato. Ubrugte klip refunderes ikke.

1.3 Servicevilkår

Størrelsen på klippekortet fremgår af ordrebekræftelse og faktura. Timerne på kortet inddeles i klip á 15 minutter. Klip afregnes per påbegyndte 15 minutter. Når en supportopgave anses for afsluttet af WEBessens, ajourføres brugte klip. Kunden kan til enhver tid se, hvor mange klip, der er tilbage ved at logge ind på deres kundekonto via webessens hjemmeside.

Supportklippekort kan ikke overdrages til andre virksomheder eller personer.

Support dækker over konkret hjælp til hjemmesider i WordPress via mail, vores supportmodul på hjemmesiden og via delte supportvideoer. Der kan aftales supportsessioner over telefon eller Teams.

1.4 Leveringstid

WEBessens er en enkeltmandsvirksomhed, og står derfor ikke til fuld rådighed i et bestemt tidsrum. Support ydes efter aftale indenfor almindelig kontortid kl. 8-16. Henvendelser besvares for det meste samme dag og senest indenfor to hverdage, medmindre jeg holder ferie eller er syg. Hvis det er tilfældet, vil det fremgå af min autosvarer på mailen og min hjemmeside.

2.  Serviceaftaler

2.1 Betaling

Serviceaftaler betales forud. WEBessens modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron. Betaling vil først blive trukket på jeres konto, når jeres ordre er behandlet.

WEBessens bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle jeres kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse jeres informationer.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner. Priser på varer oplyses ekskl. Moms. Moms fremgår af subtotal i kurven og ved kassen.

I kan også betale ved bankoverførsel. Vælger I bankoverførsel som betalingsmetode, sender vi vores kontooplysninger til jer. Når vi kan se på vores konto, at betalingen er gennemført, håndterer jeres ordre og indsætter jeres klip på jeres kundekonto.

2.2 Fortrydelsesret, annullering eller ændring af ordre

Køb af serviceordninger kan ikke fortrydes eller annulleres af kunden. Hvis WEBessens vurderer, at kundens hjemmeside på købstidspunket eller i serviceordningens gyldighedsperiode ikke lever op til de krav, der er til hjemmesiden for den tiltænkte serviceordning, forbeholder vi os ret til at annullere serviceordningen, mod at refundere hele eller dele af købet. WEBessens forbeholder sig ret til at annullere ordrer, der ikke er betalt indenfor 14 dage.

2.3 Servicevilkår

Vilkår for de enkelte serviceaftaler fremgår af produktbeskrivelsen på hjemmesiden. Servicevilkår sendes på mail til kunden, når ordren er behandlet.

Det er kundens ansvar at sørge for at WEBessens har den nødvendige adgang til hjemmeside og webhotel for at kunne udføre service.

2.4 Leveringstid

Serviceordninger opstartes hurtigst muligt og senest 30 dage efter køb. Service udføres på tidspunkter fastsat af WEBessens.

3.  Hjemmesider og webshops

WEBessens tilbyder at udarbejde hjemmesider og webshops på kundens eget webhotel. Pris og vilkår fastsættes i et særskilt skriftligt tilbud.

4.  Support på timebasis

For eksisterende eller for WEBessens bekendte kunder kan support ydes på timebasis efter aftale og behov. Der faktureres månedsvis bagud per påbegyndte time.

Timepris: 750 kr. + moms

Angivne timepris er gældende for 2025. Der tages forbehold for løbende prisændringer.

Generelle vilkår

Ansvarsbegrænsning

WEBessens sælger konsulenthjælp. Hjemmesiden ejes og administreres af kunden på kundens webhotel. WEBessens kan ikke stilles til ansvar for fejl, ændringer og mangler i den software og service, der benyttes til at lave siden eller tab som følge af fejl på kundens hjemmeside.

WEBessens er en enkeltmandsvirksomhed, og står derfor ikke til fuld rådighed i et bestemt tidsrum. Support ydes efter aftale indenfor almindelig kontortid kl. 8-16. Henvendelser besvares for det meste samme dag og senest indenfor to hverdage. Der kan dog i perioder med travlhed, ferie eller sygdom gå lidt længere tid.

Ved længere tids ferie eller sygdom, vil det fremgå af min autosvarer på mailen og min hjemmeside.

Reklamation

Hvis kunden ikke er tilfreds med WEBessens service, skal kunden straks at gøre opmærksom på det via mail gitte@webessens.dk eller telefon +45 93 89 14 92 med henblik på en dialog og løsning.

Fortrolighed

Opgaver udføres altid af indehaver Gitte Bergman Søgaard Olsen medmindre andet er udtrykkeligt aftalt. De oplysninger WEBessens får adgang til gennem løsning af opgaver for kunden håndteres fortroligt og videregives aldrig til 3. part medmindre det udtrykkeligt er aftalt med kunden på skrift.